2011-05-12
 15:41:57

Tankar?

Jag vill egentligen skriva ett välformulerat inlägg om vad som snurrar i mitt huvud just nu det är så mycket tankar och så mycket åsikter jag vill få ut. Jag har påbörjat ett flertal inlägg för att sedan spara de under utkast. Varför? Kan man då väldigt välbefogat fråga sig. Jag känner bara att mitt i allt när jag skriver så får jag mjölk upp i huvudet och det jag skrivit är inte så välformulerat som jag egentligen hade velat att det skulle vara. Håller ni ut ett tag till?

Går igenom någon slags typ för tidigt 40års kris gör jag dessutom kämpar något oerhört med mig själv, mina inre demoner, min vikt och mitt tänkande. Ingenting är egentligen logiskt längre och det känns som om jag borde börja pensionsspara redan nu? Erhmm a.

Ja att bli trebarnsmamma har satt sina spår på mig iallafall både fysiskt och psykiskt och jag har nog kommit in i en fas nu där jag har extremt mycket blandade känslor till allt. Barnen blir stora alldeles för fort, jag börjar bli gammal? Min kropp vill inte det jag vill? Hemmet städar fortfarande inte sig själv? För att plugga behöver man tydligen sömn?

Nu när jag hade muntliga sa dessutom min lärare som träffa mig för andra gången i mitt liv? till mig att jag måste dra ner tempot lite, att man inte behöver stressa igenom livet, att livet inte tar slut imorgon. Att man ibland måste ta det lugnt och försöka gå ner i varv. Och det är nog när någon främmande person säger så till mig som jag verkligen tar åt mig, syns det så tydligt hur jag är? Hur kan han veta så mycket om mig när det är andra gången han träffat mig?

Han sa att jag hade en enorm inre drivkraft men att jag måste fokusera på rätt saker, lägga min energi där den verkligen behövs. Och det är ju det min pappa sagt till mig hela mitt liv att folk alltid vill komma och sno min energi, att min energi är så stark att folk kommer till mig bara för att hämta energi för sitt eget väl. Många utav mina riktiga vänner har nämnt att jag har den energin att jag ger de kraft när de behöver den. Det är därför jag stängt in mig nu ett tag för att stänga av ett tag, jag måste se vilka som bara använder mig som en kraftkälla.

Nu vet jag inte ens själv vad jag svammlar om en väldigt rörigt inlägg som ni märker, allt bara snurrar just nu det blir liksom för mycket för mig ibland. Funderingar, tankar och åsikter allt krockar med varandra och ingenting blir nog faktiskt rätt just nu. Men jag är inte så orolig det löser sig nog till slutändå!




KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: