2011-06-14
 10:13:32

Konsten att förlåta

Jag har under ett flertal tillfällen blivit kallad småsint och tjurskallig då folk trott under långa perioder att jag inte kunnat förlåta de för de som de tidigare gjort. Varje människa kan fela det tänker jag inte sticka under stolen, det finns dock två olika sorters fel man gör, två olika sorters människor. Den personen som råkar göra något fel, säga fel sak eller gör fel sak en gång, alltså inget som konstant påverkar eller på något sätt förstör min vardag. Sen finns det den andra personen som konstant försöker att ställa till problem, ljuger och gör det väldigt besvärligt för mig i min vardag.

Den sist nämnda personen vill jag inte ha i mitt liv, den först nämnda kan jag tänka mig att överväga att åter ha i mitt liv. Men förlåta de båda det gör jag, jag måste själv välja tidpunkt inom mig men jag gör det förr eller senare. Jag låter inte mitt liv kretsa kring ett problem som är gammalt, eller lägga energi på människor som gjort mig illa. Man förstör bara mer för sig själv, ens bitterhet leder till slut till ensamhet och det äter upp dig själv bara.

Det som har hänt har hänt att kunna släppa det och gå vidare är den sanna lyckan! Det du gör idag och imorgon är det som räknas inte vad du gjort igår. Tänk dig egentligen vad pinsamt vad vissa människor kommer sitta och skämmas om flera år, nej jag betedde mig si och så pga det och det. Vuxna människor som inte kommit till insikt är patetiskt och oerhört pinsamt. Att de sedan ens ska kunna kalla sig förebilder för sina barn är något man än mer kan diskutera, men vi lämnar det här.

Släpp taget, gå vidare och lev ditt liv! Att sitta och säga att alla andra förstört ditt liv är bara en patetisk ursäkt! Oavsett vad som hänt, vad de gjort så lovar jag dig att den dagen du förlåtit de kommer du känna klumpen i magen försvinna, ryggsäcken på ryggen kommer att släppa och du blir fri!



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: