2011-06-20
 10:10:48

3 kurser, 7 veckor

Nu idag har äntligen skolan kommit igång igen, knepigt va? När alla andra har sommarlov så ska jag plugga, men vad gör det? Jag blir klar med gymnasiet fortare och jag har något att göra i några veckor. Blir ju väldigt lätt rastlös annars.. Barnen går bara på dagis tills den 8 Juli så målet är att bli klar med alla tre kurserna innan den 8 Juli så jag kan fokusera helt på barnen när de är hemma.

Ämnena som jag ska läsa nu är Samhäll A, Personal Administration och Affärsjuridik totalt 200 gymnasiepoäng, ett litet steg på vägen! Målet är att bli klar med Personal Administration denna veckan, Affärsjuridik nästa och Samhäll sista veckan. Tror ni jag klarar det ? Slutprovet kommer vara den 8 Augusti i de olika ämnena så det ska nog gå bra och veckan efter jag gjort slutprovet så börjar höst kurserna. Längtar tills dess! Där har jag bara massa roliga ämnen Historia A, Religion A, Psykologi A, Svenska B och en fotokurs ska bli så himla roligt!

När livet är som det är just nu så är det skönt att ha något annat att fokusera på att slippa tänka på vissa saker. På onsdag ska vi återigen till läkaren och jag hoppas nu på lite bättre besked, lillebror har ingen dödshotande sjukdom men dessvärre något som han kan bli lidande utav i framtiden om man inte behandlar det. Vill inte gå in så mycket mer på det då jag vet att många människor där ute inte önskar oss annat än ont så vill jag inte dela med mig utav vad det är.

E är tillbaka på förskolan idag så vi får se hur hon känns när hon kommer hem. Hon har de senaste dagarna repat sig riktigt bra och andas nu som vanligt igen. C är som vanligt frisk som en nötkärna och spexar en hel del om hon inte kommer jobba på teater eller med film så vet jag inte vad hon ska göra. Hon kan ju självklart bli vad som helst! Men hon är så duktig på att spexa och skådespela och underhålla.

Lite uppdatering om vad som händer just nu! Så mycket mer orkar jag inte dela med mig av, jo en torktumlare flyttade in i lördags och vem är bästa vän med den nu då? Så underbart! Nej nu ska jag duscha har precis kört 1 timmas Zumba framför tvn så jag är helt slut. Hörs inom mån av tid :)



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: