2011-06-19
 00:49:30

Jakten på lycka

Är det inte det vi alla vill? Är det inte det vi alla strävar efter, LYCKA? Vad är lycka? Vad innebär det egentligen? Jag tror att innebörden egentligen är den samma för alla bara att man behöver komma till insikt med det först själv. Vi kan ju klargöra en sak redan nu innan vi drar igång diskussionen, pengar är inte lycka.

Det spelar ingen roll vad ni säger, pengar är inte lycka jag har mött pengar på tre olika sätt ur tre olika perspektiv och jag står än fast vid att "Lyckan finns inte i pengar". Där emot underlättar det väldigt mycket i vardagen att ha pengar, men det går inte att köpa lycka för vad händer sen när du köpt det du vill ha?

För mig är lycka att känna sig tillfredställd inombords, att man är nöjd över det man har, med den man är, man mår bra innuti kroppen. Olyckliga människor är för mig människor som kan ha svårt att glädjas åt andra, ett behov utav att ständigt baktala andra, ett behov att ständigt bli bekräftad och bittra människor som inte kan gå vidare i livet utan på ett eller annat sätt bara fastnat och sitter fast där.

Man mår bättre när man faktiskt sett sina dåliga sidor, accepterat de och konfronterat de. Alla människor har dåliga sidor, så är det bara men de som kan se sina olater är några som jag beundrar. Förlåtelse är som jag tidigare nämnt något som man faktiskt måste göra för att kunna må bättre inombords. Jag tror inte att man någonsin kan bli 100% lycklig om man bär runt på en massa ilska och agg emot andra utan snarare tvärtom, man lägger bara fällben för sig själv.

De flesta stöter på problem i livet, att kunna hantera problemet och gå vidare är viktigt. Att dra ut på problemet, att förneka problemet eller bara lägga över det på någon annan gör inte så att det försvinner det hänger fortfarande kvar.

Lögner, när du ljuger för andra så ljuger du då också för dig själv. Du ljuger av en anledning, kanske för att inte göra någon annan ledsen eller sårad? Men sanningen måste förr eller senare komma fram, om inte ifrån dig så kanske ifrån någon annan? Hur kommer din lögn att ses då? Hur kommer du må fram tills dess att din lögn berättats?

Sann lycka är att känna sig själv, göra det som gynnar ditt välmående och de som kan göra att du kan utvecklas och gå framåt. För mig är något så söndertjatat som kunskap viktigt, jag vill veta allt, ju mer jag vet dessto bättre mår jag. Ju mer kunskap jag besitter dessto mer känner jag ett lugn och lycka inom mig. Jag pratar inte bara om kunskap som att läsa en bok, det kan vara så enkelt som en maträtt eller något annat enkelt.


"God hälsa är värd mer än största rikedom"



Vad är lycka för dig?



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: