2011-05-21
 19:48:16

Dop planering!

Håller på att planera lillemans dop, jag vet att det är om 2-3 månader men det skall sparas pengar osv Jag vill jätte gärna ha eran hjälp med följande:

-Tips på mat man kan bjuda på, gärna recept!
-Tips på tårta och bakelser som man kan ha.

Jätte tacksam om ni kan hjälpa mig :D


Anonym

jag rekomenderar kycklingsallad , kanske något bröd till, lite goa dressingar.. glassmuffins är super lätt att göra.Jag gjorde glassmuffins och färgade en philadelphiafrosting rosa med karamellfärg och la på lite strössel i olika former som dekoration.. tårta rekomenderar jag någon form av fluff ( du kan använda vilken godis som helst som smak)


Cassandra, mamma till Josefin och Lexus

Okej :) är de i närheten där ni bor? :) vad kostade dom? Är ena från storbarn och den andra för små? :) jätte fina! Hittar ingen här där jag bor :( om du skulle vilja göra mig en tjänst om någon av klänningarna fanns kvar så kanske du kunde köpa och skicka, står för frakt och så :) hihi



Kan tänka mig att du har en del att göra :) vi funderar på att skaffa en till om några år, typ 2 :)



Tack :) de kan jag absolut göra! Vilken stl har din son ny? :) just nu är vi ute efter lite sommarkläder till Lexus, men hittar inget :( men nästa vecka ska jag ta en tur i stan och leta :) hihi



Kramar



PUBLICERAT: 2011-05-21, 21:36:20 | URL: http://weareyoungparents.blogg.se/
Malin

på vår minstings dop hade vi grillad fläskfile som vi serverade kallt, och tunnt skivat ihop med kall fransk potatissallad (ej creme fraiche, majonnäs eller något sådant dylikt i), och baguettebröd, smör och ost.

efteråt serverade jag vit chokladmoussetårta :)

vi hade stora vaniljbullar också till kaffet =)



han döptes i början på augusti, så det var ju hysteriskt varmt! så det var tur att maten var sval!:)



mvh malin



PUBLICERAT: 2011-05-22, 15:39:42 | URL: http://grodan09.wordpress.com

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: